lördag 17 maj 2014

Tuschlav, en dryg sak.



Att 65 g torkad tuschlav skulle vara så drygt. Det hade jag aldrig kunnat gissa. jag har tidigare färgat 520 g till mig själv och i den blå backen ligger ytterligare 140 g rosa fluff från samma bad och glasburken fylldes på nytt med ytterligare lite drygt 200 g. Det verkar som om färgämnet är konstant men mängden vätska minskar ju så klart. Till de två sista baden så har jag fyllt på med lite vatten men det verkar ännu inte ha påverkat färgresultatet vad jag kan se. Fyllde även en annan burk med en vatten, ammoniak och en vanlig lav som växer på träd. Det badet ser ut att dra mot gult. Men jag väntar några dagar innan jag gör ett förgningsförsök med den laven. 

Lördag idag, hoppas ni alla får en skön helg. 

*******





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar