torsdag 15 december 2011

Flyttat möbler och möblerat om hela natten.

Har sovit dåligt. Hade fullt sjå med att fixa till hyllor till jordkällaren, planera för alla godsaker som ska förvaras där. Stora trälårar med morötter som varvas med sand. Äpplen som försiktigt rullas in i tidningspapper och läggs försiktigt på hyllorna som skatter. Och potatisen, gärna två sorter : )) Sen var det köket, hur är det bäst att ställa köksmöblerna? Köksoffa eller varför inte en väggfast bänk med plats för förvaring under sitsen? Den kan ju byggas i en L form. Ett långbord till, kanske kan man snickra ett själv av gamla bräder. Det finns gott om bräder i ladan, de duger säkert. Diskbänken måste höjas och en köksö kanske? Köket är så stort att det får plats.


Så här har jag hållit på hela natten... Det är fullständigt omöjligt att sova på nätterna. Glåmig och sjukt trött kliver jag upp på morgonen Sambons utseende är inte piggare. Jag berättade hur jag funderat, slitit och släpat hela natten för honom. Själv hade han satt upp stängsel på tomten...


Vi har lagt bud på ett hus, besked får vi efter jul. Hur ska man kunna sova tills dess???? Hur kan man låta bli att fundera, drömma och planera??? Jag har alltid varit dålig på att kunna vänta, behärska mig och orden sen tål jag knappt : ) Jag känner mig som en 5 åring. Just detta hus vill vi så gärna ha. Vi såg det i höstas och vi har inte kunnat glömma det.


*******************

1 kommentar:

  1. Hoppas ni får huset. Förstår att det är jobbigt att vänta. Jag är precis likadan. Man vill att det ska ske NU. Lycka till! Kram Sonja.

    SvaraRadera