fredag 9 december 2011

Baksidan med att spinna.

I dag har det varit kaninkontroll dvs jag bär in dem en och en. Klipper deras klor och borstar dem lite, trots att just det inte behövs. Men jag tycker det är roligt. Sen kollas tänderna så att bettet ser ok ut och att tänderna inte växer fel på något sätt. Alla fick ok idag. De unga kanindamerna bör vara klippmogna i februari och jag längtar verkligen till dess. Då får jag mer ull. I planen ingår också att de ska få besöka herr kanin när de klippts ner och förhoppningsvis så gör de då fler kaniner : )


Men det är ett senare projekt. Hemma här så övar jag på min spinnrock, det är verkligen skitkul! Men det finns en baksida med detta spinnande. Jag har förfärligt ont i ändan. Att trampa på pedalen har visst återuppväckt muskler som jag inte visste att jag hade, eller så var det just så; muskler jag inte har, men kommer att behöva om jag ska spinna mycket.


Är dock en smula orolig för hur mitt framtida utseende kommer att påverkas. Min spinnrock är ju enfotstrampad, den har bara en pedal. Betyder det att min högra skinka kommer att bli större än den vänstra, ju mer muskler jag bygger? I så fall kommer jag ha sommarens mest spännande rumpa i bikini till sommaren : )



Ha nu en super skön helg alla. Lek i snön om ni har någon eller håll i hatten om ni vistas här i Blekinge för vi har besök av Berits lilla syster....


*************

(Berit=stormen)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar