fredag 30 december 2011

Bokslut, årskrönika.



Nu har jag tröttnat på julen. Jag låter julsakerna vara framme tills 1a januari, sen åker de ut eller packas ner i lådan igen. Nu vill jag ha vår. Framför allt så vill jag ha soooooooooool! Vi har levt i ett grått töcken hela december. I dag kunde man ana solen någonstans där ovanför den gråa gröten som täcker himlen. Så glad man blir, ögonblickligen så vänder man upp ansiktet och försökler förtvivlat fånga någon stråle mot sin vita hy....


I dag gör jag bokslut i bloggen, eller Past Seasons lilla årskrönika om ni så vill. Det har varit ett omtumlande år, ett år som vände mitt liv upp och ner totalt. Jag som tänkt mitt fortsatta liv norrut från Stockholm sett hamnade långt söderut... Jag sa upp mig från jobbet och hamnade i skogen i Blekinge. Jag fann kärleken : ) En klyscha kanske men det var så det kändes Efter att ha varit bekanta i tre år så bara hände det. Och jag valde att lämna allt.

På hundfronten och kennelverksamheten så har det legat lite på sparlåga, i år igen. Men ett svenskt championat kammade vi hem i alla fall. Jag ställde en tik som jag inte ställt mer en en gång på två år och hon fick både sitt sista cert, blev BIR, Bäst i rasen och slutade den utställningen som 3a bäst i gruppen. Det planeras valpar efter denna tik men på grund av platsbrist hemma så får det vänta ett löp till, tyvärr. Däremot fanns det plats för ett stycke Schäfer till tyckte mannen. Så flocken har utökats med ytterligare en hund. Han behövde en ny hund att träna med då hans gamla tant snart är 10 år gammal.


Hönsen tog jag med ner hit och här köptes ytterligare ett par in. Om vi hittar något hus någon gång (vi letar som besatta) Då ska hönsflocken utökas. Några till dvärg cochins vill jag ha, de är ju så söta och trevliga. Sen kommer det att finnas rum för flera sorter. Vad har jag inte helt bestämt än, men någon köttras kommer det att bli. Har en del idéer om vilken. Sambon är inte helt informerad om dessa planer än så han lär nog bli överaskad när han läser bloggen ; ) Även kalkoner har jag tänkt köpa. Hm, hur många fjäderfän går det på en schäfer? 4 "Kötthöns" och 4 kalkoner? Anledningen till att jag vill fylla hönshuset är att jag blir mer och mera trött på maten i affären. Jag gillar inte hur min mat behandlas, vare sig den är levande eller död. Ägg får vi från de höns vi har men nu är det dags att ta det ett steg längre. Vi har ju möjlighet till det så vad väntar vi på? Igentligen så behöver jag inte alls vänta tills vi hittar ett nytt hus. Jag kan fakstiskt utöka redan i vår. Så har vi bra kött i frysen redan i höst : ))


Jag har också blivit en "naturfibernörd". Det är riktigt illa och det enda botmedlet är att se till att det finns tillräckligt med material hemma. Några Satinangoror har fått flytta hit och jag har skaffat mig en spinnrock. Ull från Alpcka har jag testat att spinna och lite tovat har jag också fått till av angoraull från mina egna kaniner. En spinnrock är inköpt så till våren när det finns ny klippt ull på marknaden, då är det jag som kommer att bänka mig vid spinnrocken. Sambon lär väl tillbringa sin lediga tid på brukshundsklubben med nyförvärvet : )


Vad önskar jag mig under 2012?

Ja förutom allt det jag redan räknat upp så önskar jag mig ett större hus. Att det företag jag har i huvudet kan komma igång på riktigt. Att vi, familj, vänner, släkt får ett friskt och lyckligt 2012.


*********************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar