söndag 28 november 2010

Vi dränks i snö....


Utsikt från övre hallen ner på gårdsplan.


Grannen med sin traktor är en kär vän. Han ränner här minst en gång per dag. Varje morgon när vi vaknar så har vi ytterligare 10 cm nysnö på backen. Härligt, vackert javisst. Men nu tycker jag att det räcker. Här med avbeställer jag min snö leverans. Jag är nöjd!

Vi lever nu mitt i en fantastisk vintermiljö, som klippt och skuren för ett julkort : ) Inne så dränks våra strumpor av blöta från de avfrostande hundarna... Det spelar ingen roll hur man försöker styra upp dem. De har gett sig fan på att man ska skaka av sig snön i hallen och inte vänta med det tills man kommer in i hundrummet som ligger en meter till höger när man kommer in. Vi har även en kallfarstu som de först passerar, men den används bara som en genomgång tills man kommer in i hallen och kan skaka av sig...

Vi är inte riktigt i synk där, hundarna och jag : (


Mannen har haft en del annonser på blocket (så vi blir av med en del av hans grejer) I morse kom det en man och köpte en varmvattenberedare av oss. Jag blev genast på lite bättre humör i mina blöta strumpor. Inte för att han handlade utan för att han utbrast, där han stod mitt i snön på gårdsplanen;

Men va vackert ni bor, här var det jätte mysigt. Vilken vinteridyll...

På stört bestämde jag mig för att se det hela med hans ögon.
Ja vi har snö, i massor. Vi slipper skitiga hundar som ska in och ut. Ja vi har vinter me, idag -7. Fantastiskt, jag ska plocka fram dunjackan. Och en sån här dag passar det ju utmärkt att börja julpynta. Jag ska bara invänta att grannen har plogat av gårdsplanen sen ska jag ut i bodarna och leta efter julkartongerna.

Och nej tack jag är nöjd, ingen mera snö nu.




****************

Jag har precis just skrivit detta inlägg och ja, jag vet inte hur det står till med mig riktigt!? I dag var det lördag trodde jag. Alltså julpyntar man för 1a advent. Men näpp. I dag är det första advent!

Stressad? Inte det minsta.... ; )











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar