fredag 5 november 2010

Fredagsfika...


Vi är båda lediga idag och inget speciellt står på programmet. Jag sydde klart ett par gardiner igår som nu hänger i kallfarstun. Ja, sydde och sydde. Ett par vita längder som jag delade till två på längden och sen klippte av och fållade upp. Så det är ju inte jag som har sytt dem, de är köpegardiner. Så för stunden vet jag inte vad jag ska pyssla med i kväll.

En rejäl långpromenad har vi tagit idag med hundarna i skogen och jag har plockat hem mera pynt. Nu står min gamla halvrostiga hink utanför dörren med tallris i. Till köksbordet plockade jag lingonris och torrt långt gräs som snoddes ihop till ett bo åt rödlöken. Jag gillar rödlök, både till och i mat sen är det vackert också.



Medans jag pysslade med pyntet så satte mannen på kaffe och det som var kvar efter sockerkakan plockades fram.


Jag tände ljusen och sen satt vi där och fredagsfikade tillsammans och hade det mysigt : )

********

Önskar er alla en toppenfredag!





3 kommentarer:

  1. Naturpynt är det finaste, tillsammans med rödlök blir det fullträff!
    Ha en fin helg nu!
    Eija

    SvaraRadera