lördag 9 oktober 2010

Ett glas champagne kanske?


I går gjorde vi hundarna lyckliga. Tre timmar i skogen var precis vad de behövde och säkert vi också. Det är njutbart i naturen nu, det doftar höst och man kan klä sig utan att bli svettig. De flesta insekter håller på och dör ut (jag är lite löjlig med min insektsfobi) Lite höstisar och gula kantareller följde med hem från skogen, men inga mängder. Var mest skönt att bara vara ute och få röra på sig. Hem igen och vända i dörren, ner mot Stockholm. Tömma en lägenhet stod på eftermiddagsprogrammet. Vi sålde mannens bubbelbadkar igår. Den får inte plats här hur vi än stuvar. Här blir det bara en liten dusch

Vi hann inte klart igår, jag är förkyld och går lite på sparlåga just nu. Men några kartonger till containern blev det och några följde med hem hit, plus en del möbler.



Jag fyndade denna bricka med glas hos mannen samt 4 stycken stiliga champagneglas. På insidan av brickglaset sitter det gamla ölunderlägg och öletiketter. Nu är jag ingen ölfantast men jag gillar brickan precis som den är.




Och champagneglasen, fast jag inte är nåt vidare förtjust i champagne heller. Men man kan ju servera små efterätter och dricka rose´i dem : )




Tack snälla ni för kommentarer om "vårt slit"igår. Det är jobbigt att renovera men det är också så väldans kul att det är svårt att stilla sig.

Hela tiden så poppar det upp nya idéer i huvudet och vi har ju en hel del kvar att göra här. Men helt klart är att vi kommer att unna oss någonting extra så småningom. Kan tänka mig vad som helst bara vi slipper göra jobbet ; )

*****
Ha en bra lördagskväll. Vi kommer att försöka se lite Tv och mumsa på nåt gott i kväll. Har lagt penslar & hammare på hyllan för idag.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar