fredag 1 oktober 2010

Eget beröm luktar illa...

Höstens solstrålar letar sig in...


Eget beröm luktar illa, ett talesätt som jag egentligen inte gillar. Vad är det för fel att vara stolt över något man åstadkommit. Själv är jag just idag riktigt präktigt apstolt över mig själv och jag bör hyllas för min insats i vardagsrummet!

De hemska lådväggarna är ett minne blott, nu existerar de endast på några fotografier. Vi går nu vidare med golvet.



Det slog mig i går när jag smög omkring i bloggvärlden, vilken kreativitet!!! Det kryllar av duktiga tjejer, kvinnor, damer, flickor. Det sprudlar av fantasi och förmågor. Så mycket skapar kraft det bor i oss. Vi, det svaga könet. Också ett uttryck jag inte gillar. Inte nog med att det finns idéer, det genomförs projekt av både små och stora mått. Vi norpar idéer av varann och gör om dem lite så att de passar in hos oss. Det kallas uppfinningsrikedom. De flesta gör inte allt själv heller, många har en man, sambo, far eller svärfar som hjälper till att ge idéerna liv. Dessa tjejer kallar jag arbetsledare : )



I går var det fönsterputsar dags, ja i alla fall så skulle de fönster som kommer att få sina innerfönster på plats inför vintern torkas av. Solen letade sig in genom fönstren, värmde nåt otroligt. Fick en sån där känsla som man har på våren när de första strålarna börjar leta sig in.
Genast så blev det lite tråkigt att putsa fönster så jag for runt med kameran och letade efter solstrålar i stället : ))









De kommer att vara saknade snart, när vi går in i den mörka, kalla perioden.

**********

Men nu är det toppen väder ute, vi ska röja i en av bodarna. Göra bättre plats för mannens företag och så ska vi elda bråte...

Trevlig fredag på er alla!

3 kommentarer:

  1. Själv så väntar ja på egna företagare ska komma hit NÅNN DAG.Fast ska inte kasta sten i glashus heter de ju. Är ju me egen nu ju så nu ja tyst...Trevlig helg från färingsö..Kram
    Ps mer foton i bloggen

    SvaraRadera
  2. Vet du jag fick en sådan obeskrivlig lust att putsa fönster helt plötsligt....inspirerande bilder, gillar solkatterna som försöker ta sig in i rummet...läcker spetsgardin...mormorskänsla!
    Och KVINNOR KAN det visste vi ju redan!

    SvaraRadera
  3. Hösten är världens bästa och vackraste årstid!!!

    Hejja Hösten!! Jippiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!

    SvaraRadera