söndag 27 juni 2010

En paus i renoverandet...

Päronträd i blom, bakom skymtar brygghuset.

Inte direkt så att luften har gått ur oss men två dar utan att renovera ett endaste dugg har varit guda gott. Dagen innan midsommar så körde vi på i ett rasande tempo. Gäster skulle bo i huset, bäst att se till att de fick det någorlunda bekvämt. Man märker inte själv under vilka förhållanden man bor i, man blir liksom van : ) En trevlig midsommarafton blev det med god mat, trevligt sällskap och många skratt. Dagen efter var lite avslagen då vi alla var trötta både två och fyrbentingar. Vi tog en tur med alla hundarna och visade våra gäster runt i omgivningen. En tur till Dalälven blev det så klart. Några av hundarna badade och jag kom i upp till fotknölarna. Inte riktigt badtemp än.

När våra gäster åkt hem på eftermiddagen så blev det ett snabbröj i huset sen så låg mannen i soffan på nedervåningen och låtsades titta på tv (jag tror han sov mest) Själv låg jag på övervåningen och läste inredningstidningar, drömde om fräscha kök och sneglade på TVn emellanåt. Samtliga hundar i detta hushåll var stentrötta hela dan. I dag har tempot varit densamma. Mannen har legat på en filt på gräsmattan och läst. Jag har påtat i trädgården, flyttat plantor och rensat ogräs. I dag var det en riktigt varm dag. Vi funderade på stranden men ingen av oss fick häcken ur vagnen som man säger och timmarna gick.

Tillslut blev det rätt jobbigt att rensa ogräs i hettan så jag tog av mig den klänning jag hade på mig (ser ut som en städrock) och klev in i duschen. Drog på mig städrocken utan att torka mig och gick ut i solen igen och fortsatte rensa ogräs... är man naturbarn så är man ; ) Svalt och skönt tills man hade torkat, då var det lika varmt igen. Vi började drömma om en pool...

Nu ligger mannen i soffan på nedervåningen och ser på fotboll och jag sitter här på övervåningen och bloggar. Datorn är nu uppflyttad hit. Kunde inte flyttats lägligare. Jag står inte ut med de däringa förbaskade tutorna de blåser i under matcherna. De gör mig galen... Här uppe hör jag dem inte : )) I morron är det nog slut på vilan i alla fall för min del för nu kryper det lite i kroppen på mig, jag vill ha nåt att göra. Tänkte plocka lite med alla saker som jag vill ha upp på väggarna i rummen. Kolla vad som skall sitta var. Har en del att måla också bla en jätte söt liten pigtittare som jag tänkte ha i badrummet sen istället för badrumsskåp. Vi får se vad det hamnar någonstans. Mannen grymtade nåt om att det var ett så litet skåp. Men jag tycker det passar, badrummet är ju ett litet badrum : )

I morron ska jag också fortsätta min köksbordsövertalningskampanj, phuu! Långt ord : )



Ha det så gott i sommarvärmen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar