fredag 3 augusti 2012

Loppat bil och kärra full.


I går så gick färden till min favorit loppis & antik ställe. Det krävdes både bil och släpkärra då jag försåg mig ur bodarna. Så himla glad, så många fina fynd. En del i lite ovanligt utförande och pengen blev inte dyr alls : )

Så nu har jag lite att sätta tänderna i. En del skall säljas, en del behållas. Men som vanligt så köper jag bara sånt som jag själv vill ha och naturligtvis så vill jag behålla allt i hop själv ; ) Jag hittade bla detta söta pottskåp med en zinkbalja med två handtag under locket. Baljan har en liten skada i ena hörnet annars i jätte fint skick och det går att ha vatten i och tvätta sig om man nu vill det : ) Annars så brukar ju just det som skall finnas under locket vara borta. Och oftast är det ju en porslinskål eller möjligtvis emalj. Detta skåp tyckte jag var lite roligare just på grund av zink baljan. Baljan är vitmålad på insidan och jag får suga lite på om jag ska skrapa bort den färgen eller låta den vara. Med hem kom också en fin spegel med lite krusidull på ramen, ett pelarbord, en jätte söt liten minibyrå som kan användas både som liten byrå, hallmöbel eller kanske sängbord. Och ett annorlunda halvmånsformat blombord på ben, också den med en felfri zinkbalja till. Den är jag kär i : ))

Trevlig fredag på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar