torsdag 2 augusti 2012

Ett dopp i havet.

 En dag förra veckan var det otroligt varmt och skönt, en riktig sommardag. En sån där dag som jag tycker att vi haft alldeles för lite av. Jag hade en smula panik, inte badat på hela sommaren!

 Så vi tog med oss terrien Majsan-Bajsan och åkte ner till havet. Lättast att bara ta med sig en hund och den hund som mest uppskattar att bada : ) Badplatsen hålls öppen av betande kor så med 5 hundar och mig själv ute simmandes, nej det hade blivit för mycket att hålla reda på.



 Jag letade snäckor på botten, simmade och njöt i det varma vattnet. Majsan hämtade tång och drog upp på stranden. Husse satt på en sten och frös...


 Just denna dag så hade jag gärna haft en båt. Att sitta ute på öppet vatten och känna lukten av tång och få saltstänk av vinden...

 Det är fel gäss, de här är inte så roliga, Kanadagäss har vi i Stockholm också. Där räknas de snart som ohyra. Men annars så ger gässen här nere mig en flashback varje gång jag ser dem. Jag mins första gången jag åkte de 60 milen ner till Blekinge och när jag började närma mig så tornade vindkraftverken upp sig på fälten i det i mina ögon lite plattare landskapet. Och så gässen... de flög lågt över fälten, de fina gråa gässen med gul orange näbb, såna hade jag bara sett på tv. En riktig gås tyckte jag : ) Mitt romantiska sinne och min fantasi fick mig att tänka på Nils Holgerssons underbara resa. Jag är mer än nördig, jag vet : )) Men jag hade världens nervpirr i magen och får det nu igen när jag skriver detta *ler* Jag skulle ju träffa en äkta bleking : ))




Underbart är kort. Eftermiddagen led mot sitt slut så vi lämnade havet för denna gång. Lite nöjd i alla fall med att det blivit ett dopp i sommar. Majsan- bajsan sov som en stock i soffan resten av kvällen, nöjd och glad med sin dag : ) Sambon har tagit en del av bilderna. Jag, jag hade fullt upp med att vältra mig runt i vattnet, nej tyvärr inga bilder på det ; )

Trevlig torsdag!

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar