onsdag 7 januari 2015

Hjärteprojektet.



 
Det är glest med inlägg i bloggen nu. Har ingen jätte inspiration att blogga, så jag låter inläggen komma när lusten finns. Julen kom, julen gick och så gjorde även nyår. Jag fick en fantastisk julklapp av S, ja jag valde den själv ;) Ett par dubbelradiga ullkammar + en kamstation. Jag har inte använt dem riktigt ordentligt ännu, däremot så använder jag den julklapp som han fick av mig - flitigt :D... En värmefilt, en riktig hit. Perfekt att lägga över benen när man sitter i soffan och stickar. Är S snäll så får han rum han också. 
 
Straxt innan jul så köpte jag 1 kg vit och 1 kg brun tvättad finull av en som behövde minska sitt stash, Rena lyxen att slippa tvätta och torka, i alla fall nu när det är vinter. Så jag har bara kardat ullen och spunnit den på "nya " rocken Lucia. Den är ljuvlig och jag tror aldrig att jag tröttnar på att jobba med mjuka fibrer. Även de naturliga färgerna i den bruna och vita ullen tilltalar mitt öga men det kommer att bli en lite klatschigare nyans av svampfärgad jämtlandsull i detta finulls projekt. Jag hade rätt mycket torkad grönköttig spindling så det fick bli i ett sådant bad som jämtlandsullen hamnade i.
 
Hoppas ni alla som kikar in fick en bra jul och en bra nyårshelg!
 
*****
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar