tisdag 2 december 2014

Soffkuddar.

 Bitar av gamla lakan syddes ihop till en fyrkantig påse och fylldes med stoppningen från den slaktade soffan. Dessa lakan har jag loppat. Jag gillar det gamla fina tyget som gamla lakan har. Något lakan var för slitet. Jag sydde på extra lappar där det var särskilt tunt och sen så blev det lakanet perfekt till en innerkudde. Monogrammet klippte jag bort, det ska jag ha till annat. Hålet lagades med en bit tyg :)
 
 Av en gammal duk så blev det två rejäla kuddar. Kuddöverdragen är avtagbara om de behöver tvättas och det är lätt att sy ett nytt om man springer på ett roligare tyg.
 
Fyra kuddar hann jag med igår. Trots att det bara är raka sömmar och jag syr på maskin så tog det en hel dag att sy dessa. Men jag är nöjd med resultatet. Nu kan man sitta skönt i soffan med flyttbart stöd :)
 
Skinnet som blev över från soffan kommer att få en alldeles egen historia när jag grunnat klart.
 
Trevlig tisdag!
 
****
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar