lördag 19 juli 2014

Kvarg, min nya favorit.

 
Jag provade kvarg för något år sen. Väldigt nyttigt och allt det där. Helt klart ätbart men i min mun så blev det en aning sträv smak. Numera blandar jag i kvarg i min fil och detta skulle jag kunna leva på 3 mål om dagen 7 dagar i veckan. Det är så himmelskt gott. Oftast blir det blandningen 2-3 dl fil, 2-3 msk naturell kvarg och någon skivad frukt eller bär. Sen är det ju inte helt fel att strössla lite krossade nötter och eller linfrö på toppen. Jag undviker den smaksatta kvargen även om den i vanilj är väldigt god så är det bara en massa socker och ingen vanilj. Man betalar för en konstgjord esséns. Då kan jag lika bra slänga en vaniljstång i en sockerskål här hemma och sen sockra original kvargen. Fast båda sättet tar liksom bort meningen och lite av nyttan med kvarg.
 
Ha en fin lördag på er!
 
******


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar