fredag 18 juli 2014

En bruten tå.

Handspunnet entrådigt alpackagarn. Väldigt härligt att sticka med.
 
Den här bilden la jag i spinnargruppen på Facebook en morgon. Jag tänkte mig en mjukstart. Vaknar alltid så förbaskat tidigt, som nu 6.30. Denna morgon var det redan småvarmt med en vänlig sol så en frukostbricka plockades ihop. Först äta sen sitta ett par timmar eller i alla fall någon timme innan S vaknade, det var tanken. Jag smög tyst ut med brickan, ville föra så lite liv som möjligt. Förde liv gjorde istället de andra 5 på 4a ben (hundarna)... De krävde mat, på en gång... Så jag tänkte att det var lika bra att de fick sin mat så var det lugnt sen. Jag hann inte mer än sätta mig ute förens hönsen uppmärksammade mig och började föra liv, tupparna gol och hönorna gick fram och tillbaks, fram och tillbaks i sina inhägnader. Jag åt mackorna, drack halva kaffet och  tog sen tag i utfodring av höns. En del släpptes ut i det fria, alla fick mat och vatten fylldes på. Eftersom de är uppdelade i olika avelsgrupper i olika burar spridda över tomten så blir det lite spring innan alla fått sitt och är nöjda. Man springer också förbi kaninerna som alla satt i sina burar och glodde... ja jag fixade dem också, in med mat och mer vatten. Vatten har vi i kranen i stugan så det blev en del spring in och ut. Någonstans i detta så glömde jag bort stickningen och överföll poolen igen. Den hade chockklorerats dagen innan och nu passade jag på att byta filter och pyssla lite. Ja timmarna gick och inte mycket stickat blev det. Som extra piff så slog jag i ena tån och smärtan var banne mig helt obeskrivlig... 10 gånger värre än när man slår i ett bordsben ni vet. Jag visste direkt att detta gick illa. Jag hade rätt jag, bröt tån. Man gör inget med en bruten tå utan den får läka själv. Nu sitter den på foten, blålila, svullen och ful. Inget mera spinnande för mig på ett tag då det är min bästa trampfot men sticka kanske jag får ro till :)
 
Trevlig fredag på er!
 
*****
 


2 kommentarer: