torsdag 21 mars 2013

Inte riktigt än.

 Det fortsätter att trilla ner vitt från himlen. Jag skottade i morse och mössan jag hängde på hönshusdörren, den som blev lite för varm och som jag glömde, har fått ett täcke av ny snö.

 Den gamla handgjorda stegen som jag sågat i två delar och som nu tjänar som sittpinnar i hönsgården står orörd. Än har hönsen ingen som helst lust att visstas ute. Det kom ingen snö igår och jag låg på kvällen och funderade på mitt ombygge i hönshuset, kände mig nöjd men inte helt hundra... I går så rev jag ut allt igen och byggde om, nu är jag hundra : )

Det är nog heller inte grillsäsong riktigt än. Fast vårdagjämning har det varit och vi går med stormsteg mot sommartiden, undrars om jag måste skotta den dagen?

Trevlig torsdag!

*********

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar