lördag 15 januari 2011

Träslöjd...


Om det är kallt ute då blir jag rastlös. Det kliar i fingrarna och jag vill ha något att göra. I går tvingade jag mannen att plocka fram sågen och slipmaskinen jag ville ha hjälp med ett litet pyssel. Han gör det han blir tillsagd men hahaha jag vet inte om han tyckte det var så kul direkt *s* Tror han hade haft en helt annan entusiasm om jag bett honom riva en vägg. Det det är manligt det, mitt projekt var nog lite för puttinuttigt för hans smak. Men han fick i alla fall sköta det tunga maskineriet. Så pysslade jag med finliret, slipning och målning bland annat. Är jag glad och nöjd så är mannen det med ; )



Jag fick en liten tanke igår. Jag har alltid irriterat mig på
det där hängarna som det står gäster på i badrummet. Eller de skyltar man köper och sätter upp som det står gäster på. Tänk om man inte vill ha gästhandduken sen där man satt skylten? Nej jag kom på något mera flyttbart. En träskylt i ett snöre som man hänger på samma krok som tillexempel gästhandduken. Eller för den del en träskylt till köket, som dekoration eller vid handduken.


Eller så har man den bara som en söt dekoration : )






Är man riktigt snäll mot sin gäst så plockar man ihop en liten korg och ställer på sängen. Så kan gästen själv hänga upp sin skylt där han, hon hänger sin handduk : ) En fin liten gest.






Det var så kul att göra skyltar så det blev en med texten Bedroom också.



Man kan ju ha dem till nycklarna också. Vi har ju flera större nycklar här hemma till våra bodar. Jag kommer nog vara sysselsatt ett tag till med dessa skyltar : )

Just nu rusar idéerna runt i huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar