måndag 29 mars 2010

Mannen gör sitt bästa : ))))

Så här blev stolen : )

16.20 Sitter just nu och försöker hålla mig för skratt. Mannen har haft en jobbig dag ; ) I morse så lastade vi in ett litet kylskåp i bilen som vi skulle köra till landet i Uppsala. Lika bäst kolla till där också. Så att allt är ok. Sen skulle vi montera ner ett litet handfat där och ta med det hit till Tierp. Det blir kanon i våran lilla toa.

Mannen påbörjade arbetet med att ta bort det gamla handfaten när vi kom hem hit. Effter en stund säger han; Du kan du hämta in skruvdragaren, jag glömde den i bilen. Självklart så fanns det ingen skruvdragare i bilen... den låg kvar på landet. Mannen blev inte så glad. Han har två stycken men den andra ligger i garaget i Upplands Väsby. Jag höll mig tyst och ur vägen ; ) Han fick handskruva loss handfatet.

Jag föreslog grannen, vår snälla granne som hjälper oss med allt : ) Mannen lånade en skruvdragare där och att montera upp det nya handfatet gick som en dans... tills jag la mig i ; ) Tyckte konsolerna satt lite mysko och påpekade detta. Men vad säger du sa mannen, ja j**lar... jag har satt de nya som de gamla satt. Fasiken, de är ju vända mot fel håll :(

Självklart så skyller vi allt på de förra ägarna...

Vi hämtade också hem geringssågen från landet, ouppackad i originalkartong. Inköpt för många år sen men den har mannen aldrig använt. Men nu vill tanten (jag) ha kornnischer i sovrummet. Jag har honom mumla om; skitsaker, ärgat ihop osv... hehe jag håller mig ur vägen *s* tänker inte ge mig in i köket och komma med nåra lustiga kommentarer.
Inte förrens han fått i hop den ; )


Så här såg stolen ut förut...

och skrivbordet...

1 kommentar:

  1. Jag kan tolka det som att ni kanske kommer då? Det skulle glädja oss i alla fall=)

    Min dator är dum i kväll, jag kan inte se bilderna i din blogg=(
    får försöka kolla igen i morgon..

    Ha det fint, kram//Linda

    SvaraRadera