fredag 29 januari 2010

29/1 Snödrivor är bra bilfällor...

14.14 I går var jag nära att få en hjärtattack! Gick ner klockan 20.00 till stallet för att ta bilen som jag parkerat där, då jag inte kommer upp på min uppfart. Höll på att storkna då jag fick syn på den. Visst förstod jag att det skulle va mycket snö på bilen. Det var därför jag gick hemifrån 1 timme innan jag börjar jobba... Det tar 15 min att köra till jobbet. Hela bilen var totalt inplogad. Jag vet inte hur bonden tänkte där?
x
Jag höll på att skotta med fötterna runt bilen och på bilen med en borste i över 30 min. Lyckades backa bak bilen, sen var det tvärstopp. Jag kom inte en milimeter vare sig frammåt eller bakåt. Det blev till att gå in i stallet, låna spade och hink, sen till ridhuset för att hämta sand. Pulsa genom snön. Fasiken va de har plogat dåligt *sur* Sen skottade jag runt hjulen, grävde ut runt och fyllde på med sand. Men inte fan rubbade sig bilen inte...
Nu var jag sjukt stressad, hjärtat gick i 200 och jag var så jävla förbannad på allt, snön, bönder och folk som inte kan ploga... Gick in i stallet igen och hade sån tur att det fanns folk kvar så sent. Fick med mig en rejäl häst morsa och hennes dotter ut, de hjälpte mig att putta loss bilen. Tusen tack till folk som är vana att ta i. Min kollega ringde från jobbet och fråga var jag var... herregud, klockan var redan över 21. Med pulsen dunkande, svetten rinnande så kastade jag mig in i bilen och for iväg. Oändligt tacksam över de snälla från stallet : ))
x
I morse var jag väldigt trött och hade ångest över VAR jag skulle parkera min bil... Skulle jag försöka köra upp den till mig eller skulle jag igen parkera den hos bonden? Det blev hos bonden. Så jag backade in bilen mot snövallen han byggt upp och gick hem och la mig. På dan så skulle jag iväg och uträtta några ärenden. Gick ner till bondgården och fick återigen skotta och sanda runt bilen... ( Jag kommer innom kort att emigrera till ett varmare snö fritt land...)
x
Bilen satt som en smäck mot snödrivan, lite lätt upplyft av den med bakre kofångaren. liksom hängde i luften. Då den är bakhjulsdriven så var det naturligtvis omöjligt att köra därifrån. Jag höll på 30 min med att skotta fram bilen där bak så den sänkte sig och bakhjulen kom i kontakt med marken : ( I detta fall kan jag inte skylla på nån annan än mig själv. I min iver att inte stå i vägen för nån så hade jag backat in för långt. Men jag kom i väg till slut och uträttade mina ärenden. Nu har jag återigen parkerat hos bonden. Denna gång skiter jag i hur jag står, bara JAG kommer därifrån när jag vill. Såg att bondsonen plogat vår uppfart till mitt och grannens hus, rart ... en sträng bara rätt upp, sen har han vänt och lagt den stora snöhögen på MIN parkering... *sur* Alltså står jag som jag vill hos bonden hädan efter ; )
Lämnade en bukett tulpaner i sadelkammaren / fikarummet i stallet och sa till tjejen som jobbar där att den rejäla morsan & hennes dotter som hjälpte mig igår skulle ha dem som tack. Hon skulle ordna så de fick blommorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar