lördag 23 januari 2010

23/1 Vinterpromenad och god mat...

19.35 En härlig dag. Kom upp till huset vid 8.30. Tog bokstavligen mannen på sängen, han låg och sov som en stock. Efter att ha tömt bilen blev det kaffe och varsin macka. Sen drog vi ut hundarna på promenad. Hittade en ny spännande väg som tog oss runt "området" på 2 1/2 timma. Mötte en hel del skoteråkare som alla vinkade, hejade eller nickade under sina bulten.

Jag då, som är hungrig jämnt var självklart vrålhungrig när vi kom hem, så snabbt tändes spisen upp. Riset sattes på kokning och fläskkotletterna fick en snabbmarinering innan vi stekte dem. Till detta bea och sallad. Sen somnade vi i varsin soffa...

Resten av dagen har vi faktiskt inte gjort särskilt mycket. Jag har varit uppe på övervåningen i vårt sovrum och tingat två av garderoberna, samt packat upp en hel del av mina kläder där. Hoppas att inte Märta misstycker och stökar till bland dem : ))

Middan var hemskt onyttig, stekte varsin hamburgare med alla onyttiga tillbehör till och mumsade i oss. Jag hällde upp ett glas röttvin men kände direkt att nej, vin ville jag nog inte ha. Slog glaset över kycklingfilerna som jag tatt fram tills i morron. De ligger nu i kryddor och vinmarinad. Nu ska vi spendera kvällen på rygg i soffan framför tvn.

Trevlig lördagskväll på er : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar