onsdag 9 november 2011

Pyssel med mossa, tyghjärtan och hönsnät.

Julpynt redan nu? Jag blir lite lätt stressad av allt prat om julen. Jag njuter förtfarande av hösten och kommer så göra ett tag till. Här kommer ingen tomte fram än, om ens någonsin. Jag avskyr tomtar. I alla fall alla plastiga, glittriga med röda luvor och konstiga ansiktsuttryck Om jag skulle släppa in en tomte i huset så skulle det vara någon som är gjort med känsla och kärlek i naturmatrial. Alla andra får stanna kvar i butiken.
Jag är medveten om att vårt lilla hus kommer att vara rätt så spartanskt inrett med julpynt. Mannen har sagt nej till julgran pga av platsbrist. Jag har tankar om en liten bordsgran. Men troligt är att det blir ett fång med grankvistar nånstans. Men ute går det ju bra att pynta : )

Fast fortfarande så kallar jag det som står utanför dörren för höstpynt och inte julpynt. Julpyntet får som sagt vänta ett tag. Däremot så pratade mannen julklappar härom dan och det kan man ju tycka att man är för gammal för vid det här laget. Jag brukar inte önska mig något. Mannen har funderat på att köpa mig en egen laptop, han tar ju sin med sig till jobbet varje dag och lämnar mig utan. Först lät det som en bra ide, en egen laptop. Men ju mer jag har funderat ju mer inser jag att just avsaknaden av den där datorn gör att jag får mer gjort på dagarna. Så jag ska nog inte ha en egen. Jag vill ha en spinnrock istället : )


Så snälla tomten om du läser detta, en spinnrock vill jag ha. Du behöver inte slå in den eller nåt, lämna den bara utanför dörren (för tomtar släpps ju inte in )


; )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar