onsdag 12 maj 2010

Långis i värmen...

Hela gänget : )

Drog i väg på en liten upptäcktsfärd med bilen. Hundarna fick sig en ordentlig långis me. Egentligen var det jag som gick hemma och tjatade om att jag ville ha syrener... mannen har syrener på landet och där finns det en fin fin ödetomt som jag använt som barnkammare. Dvs, där har jag plockat och grävt upp lite av varje. Mannen hade ingen lust att åka en timme för att gräva upp syrener och en timme tillbaks. Han tyckte det va onödigt. Men jag gav mig inte. Började att tjata om vart de olika vägarna härifrån ledde. Pekade åt höger... mannen sa att jag varit där och att man kommer till ett litet samhälle med en ICA butik. landet liksom. Landet= ödetomter och syrener. Det var så jag uppfattade det... Så då kom jag på att eftersom vi skulle grilla på kvällen så behövde vi tomater. Grillade tomathalvor med en stark smält ost på är ett måste när man grillar.

Mannen låg behagligt utsträckt i soffan och såg inte övertygad ut. Men jag fick fart på honom till slut. Han klädde på sig, lastade in sina hundar och startade bilen. Jag lastade ombord mina och sprag sen och hämtade en spade och en himla massa plastpåsar. Mannen frågade vad jag skulle med dem till, Vi ska ju handla? Jamen sa jag, om vi åker förbi någon trevlig grusväg så kan vi ju stanna till och gå på prommenad med hundarna och kanske hittar vi syrener också. Då kan jag gräva upp dem : )) Tyckte att mannen himlade med ögonen, men jag valde att inte se det ; )

Nu vart det inga syrener men en väldigt skön prommis. Hundarna tror jag uppskattade äventyret till fullo. Det är alltid spännande att va på nya platser.

Den stora svarta lever efter devisen, syns jag inte så....

passar jag på.

Han luktade ju inte direkt rosenblad efter det badet *urk*


Fröken fisförnäm, är visserligen en han. Men en riktig fegis. Så sugen på att gå ner och dricka men så orolig över att behöva bli blöt om fötterna...

Han ålade sig ner, försiktigt. Centimeter för centimeter...

Tillslut efter mycket om sig och kring sig så nuddade nästan läpparna vatten ytan och han kunde sträcka ut tungan... framtassen satte han på en sten och jag stod men kameran beredd när stenen rullade ner i vattnet och han nästan miste balansen och for ner i vattnet. Attans, hade blivit en kul bild : )

En ny spännande väg

Vissa delar var lite trollskogslik : )



Som en målning av John Bauer : )

1+1=2 rumpor

Mammas hjärta!
Har hunnit bli 7 år gammal nu och matte har fått en hel del gråa hår av att uppfostra sin terrier : )


Det blev inga syrener men det blev grillade tomater med ost på mmmmmmmmmmmmm!
I går ställde vi ihop en provisorisk grill. Den funkade utmärkt. Och det blev så himla gott att vi beslöt oss för att grilla även ikväll. Nu är vi mätta och lite trötta. Klockan är bara barnet men jag har bestämt att jag vill ligga på sängen och titta på någon bra film : )

Ha det gott i vårvärmen alla. Vi har haft en kalas dag idag. I morron ska det bli regn...




1 kommentar:

  1. John Bauermålningen; Prinsessan Tuvstarr va?

    Fina bilder=) Ha en fin dag o glöm inte bort att krama varandra

    SvaraRadera