onsdag 7 april 2010

Fynd i mannens garage...

Nysydda kuddfodral av gamla lakan, virkade dukar och broderier i vitt.

Hejsan hejsan : ))

Har inte haft tid att sätta mig och skriva blogg på ett par dar. Hade tänkt blogga här om kvällen men mannen ville prompt att vi åkte ner till Stockholm. Han ville hämta en kabel i ett av hans garage och passa på att fylla bilen med grejer. Det blev sent. Vi åkte både till Upplands Väsby och sen till Landet i Österbybruk. Bilen var proppfull men ingen kabel... Den lyckades vi inte hitta.

Men han fick med sig en stor del av de elgrejer han använder i jobbet och jag passade på att rota lite i hans gömmor : ) Hittade en jätte fin lampa i Jugendstil. Egentligen inte min stil men jag tror att den passar bra i huset. Jag blev lite förtjust i den så den följde med upp till Tierp : )

Förutom att fixa i sovrum2 så har vi städat ur en av bodarna. Den som vi kallar snickarboden. Där ska mannen flytta in ; ) Elgrejerna alltså. Han har fått planera upp själv hur han vill ha det där inne. Boden är urstädad och han har ställt in sina grejer. En lämplig hylla med många fack hittades på vinden. Den blev bra till alla hans små pinaler. Medans han gjorde sig hemmastadd så travade jag plank utanför och drog en pressning över, det skall sågas till ved vid något tillfälle. Det blir säkert 3 kubik... Resten eldade vi upp.

Sen gjorde jag en generell rensning i stallet, staplade en del som ved och kastade massor på brasan. Men vi hann inte klart innan dagen tog slut. Det var igår det. Helt stum i kroppen efter allt kånkade så stöp vi i säng.

I dag så har vi slöat lite. Mannen har fixat i sovrum2... Där blir det lite mer jobb än vi räknade med. Han skulle öppna upp väggen och dra elen bakom panelen. Snyggast så. Vi fann, ja vi fann ingen isolering!? Bara luftspalten... Eftersom det är vägverket som har satt upp den inre panelen på den väggen så är det dem som har struntat i isolering. Knasigt. Så nu har mannen plockat ner nästan hela den väggen för att kunna isolera den. Det är ju dumt att frysa : )) Vägverket ska bygga vägar och broar inte pilla med hus...

Sen åkte vi till byggvaruhuset och handlade mera träspackel, silikonfog och *s* med i bilen så hade vi en hel hög med gamla kablar. Jag ville slänga dem, de låg i snickarboden men mannen sa stopp och belägg... Detta är pengar!!! Det är koppar i dem. Så har jag lärt mig nåt nytt. Vi sålde skräpet till en skrothandlare och fick nästan 1000 kronor för det det. Förutom spackel och annat så köpte mannen ytterligare en ny leksak för skrotpengarna. En tigersåg. Sen var han glad resten av dan : ))

3 stycken färdiga... nästan

Jag tog tag i det projekt jag började med för längesen, nämligen att sy kuddfodral till ett par större kuddar som ska ligga på sängen eller i soffan (vi får se var de hamnar) Jag hade hunnit så långt att jag klippt ut tyget till ett och nålat det sen så dog det projektet. Eller drunknade bland allt annat som måste göras. Nu har jag tagit upp min symaskin hit och tänkte sätta fart. Jag vill på en gång göra klart att det finns två saker jag bara INTE kan och det är att BAKA och att SY. Jag försöker mig inte ens på att baka men sy, det kan jag fuska lite med.
Trots mitt sy-handikapp så blev jag ganska nöjd. Det fattas band på kuddarna. Jag tänker sy på gammaldags bomullsband som man hade förr att knyta igen örngott med. Men jag hoppar nog över att krusa dem : )

Nu är det snart dags för tv. Vi tänkte titta på Fuskbyggarna på tv4. Det som är katastrof för de drabbade i programmet är tv underhållning för oss. Jag blir lika arg varje gång jag ser programmet. Stackars människor : ((

Söt Jugendlampa i form av en näckros. Det fattas lampskärmar men det hoppas jag kunna hitta nåt passande så småningom.


Knopp : ))


Ha det bra i kväll alla.

Kramen på er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar