onsdag 17 juli 2013

Restgarns raggisar.


Pysslar ihop ett par sköna restgarnsraggisar av små nystan som jag har liggandes i en "rest och snutt garnskorg" Dessa blir mjuka och sköna och väldigt varma. Till största delen är det ofärgad värmlandsull men det gula garnet är kvar sen mina växtfärgnings experiment och det är mjuk finull.


Tror att dessa kommer att passa jätte bra i gummistövlarna när vädret är kallt. Jag är ju en gummistövelsperson, gärna året om om det går : )

I  dag ska jag tova upp rensullen. Den ull som jag kasserar när jag går igenom fällarna. Den är för smutsig eller för kort (dubbelklipp) för att använda till att spinna garn. Har testat förr att tova med sådan ull med gott resultat. Tänker experimentera vidare i dag.

Trevlig onsdag!

*****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar