söndag 14 juli 2013

Montering.


Koftan är nästan klar. Den ska monteras i hop och sen så ska det bli någon form av krage. Men den gör jag genom att plocka upp maskor igen och sticka den direkt på plagget. I går var det en sådan där perfekt dag, med risk att låta så där vi har det så bra och är så lyckliga störig så skriver jag det jag tänkt i alla fall. 

Ronneby bjöd på Tossiga bonnadan, en marknad som håller på hela helgen och vi var där igår. Samma månglare som man hittar på alla marknader och så det lokalproducerade. Vi var in ett par timmar. Åt lunch och en hemmagjord glass som en av bönderna inte långt härifrån där vi bor producerar på sin "fritid" som bonde. Glassen finns bara på sommaren och gräddmjölken kommer från hans kravmärkta mjölk. Jag tog en våffelstrut med polkagrissmak och S en med whisky... han har ju smakat på himmelriket förr men för mig var det första gången. Kan bara säga att glassen var himmelsk. Efter detta så får han ta med sig kylväskan varje gång han ska ner på klubben (glasslagor´n ligger granne med klubben) och då måste han köpa glass med hem till mig ; )
 
Efter ett par timmar i stekande sol så är man nästan överhettad. Eftermiddagen tillbringades i vår plastpool och i solstolen. Så himla skönt var det att bara slappa. Jag brukar ju lida av en nästan hysterisk rastlöshet om jag inte får pyssla med nåt, men igår fungerade det fint, nästan. Hann montera ihop koftan och sticka klart kragen innan det var dags att göra kväll. Kändes en smula bisarrt att sitta i bikini och sticka vinterkläder i solen : )
 
Trevlig söndag!
 
*******



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar