torsdag 11 juli 2013

Det mesta har slagit ut.

Stackars blommor! 


 Liljorna står i blom, de har slagit ut i all sin färgranna prakt. Min galenskap har slagit ut i takt med liljorna...




Och den tar sig absurda uttryck. Det finns inte en liljeblomma i hela trädgården som får ha sina ståndare i fred. En gång om dagen så tar jag fram den lilla burken ur frysen och samlar in ståndarna från de nyutslagna blommorna. Varför? För frömjölets skull så klart. Det går att färga textilier och garn med ; )

Trevlig torsdag!

********
Ps från början tänkte jag även spara de utblommade kronbladen men de bara smetade ihop och tappade sin färg. Och den lilla burken har jag redan fått byta ut mot en större i plast. Jag förvara den i frysen så inte innehållet möglar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar