onsdag 4 september 2013

Rester av sommaren.


Det är höst men vilken höst vi har än så länge. Det finns fortfarande blommor som blommar vackert i trädgården, som denna klematis. Den strävar på morgonen efter de tidiga solstrålarna för att på eftermiddagen till fullo få njuta av värmen från eftermiddagssolen. Lite som jag själv. Jag har tömt poolen. Nu återstår bara att skura ur den och plocka undan den. Trots att det bara är en mindre pööl så har jag använt den flitigt i sommar. Har gått från värmen rätt ner i det svala vattnet när jag vill och hur ofta jag vill :)

Jag borde ta tag i trädgården i dag, plocka undan sådant som står framme efter sommarens utevistelse. Utemöblerna kan stå ett tag till men allt det andra vi slängt omkring oss. Men jag har ett garn i huvudet som vill bli spunnet också, en ide jag vill pröva som jag inte blir av med...

Trevlig onsdag!

*******

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild! Helt underbar!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Tackar, tackar. Ska kika in till dig och se hur det går med ditt växthus och dina miljarder med blommor :)

    SvaraRadera