torsdag 12 september 2013

Konsten att virka.


Jag virkade en liten söt blomma igår. Ja jag vet att den är skitful och faktiskt inte ens ser ut som en blomma. Men det är det första jag ger mig på att försöka virka sen jag var 9 år och jag har inte blivit bättre på det.

I går tittade jag på YouTube och försökte lära mig. Maskor på rad var ju ingen konst men att kunna virka ett "rep" är ju inte särskilt imponerande. Jag trixade en stund men har absolut inget tålamod för virkning, trots att det finns så mycket fint man kan göra. Faktiskt så är det mer mångsidigt än stickning. Men virkning är lite som bakning för mina hjärnhalvor, totalt obegripligt. Visst jag slänger ihop ett par sjysta matbröd men misslyckas totalt med sockerkakan 9 gånger av 10.

Virkningen hamnade i ren frustration i garnkorgen igår kväll och fram togs stickorna istället. Jag stickade en bit på mina nyspunna garner fast jag ska repa upp det idag. Det fattas fortfarande garn, ett svart sådant innan jag vill påbörja nåt nytt. Bäst att ha allt klart. 

Får väl dämpa min pyssel hysteri med att försöka virka igen och igen och igen....

Trevlig torsdag!
Undrar om man kan lägga virkning till önskelistan :)

********




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar