onsdag 6 mars 2013

Trotsar inflammationen.

Att ha flera kassar hemma med tvättad ull det är som att ha flera påsar med chips och smågodis stående... dag efter dag utan att få kasta sig över dem. Alltså har jag gjort en deal med mig själv, ja jag får spinna men nej inte flera timmar i sträck. Det klarar inte höger handen just nu. Efter att jag spunnit så tvättas händerna sen smörjs höger handen, speciellt tummen in med tigerbalsam och får vila. Jag har ont men va tusingen. Det är ju sååå roligt att spinna ju så jag kan inte låta bli. Och cheva får blunda om hon kikar i bloggen och får syn på mina plastsnören som jag knutit runt härvorna Det funkar så bra att jag kommer att fortsätta med det så länge jag har snöre kvar på rullen ; )

240 gram tvåtrådigt vitt finullsgarn och en mindre härva 145 gram tvåtrådigt grått och vitt finullsgarn har jag spunnit. Ull från svenska finullsfår är mumma det. För dig som är intresserad av handspunnet ullgarn så har jag en del till salu. Bara att maila och fråga : )

pastseasons@spray.se

I dag är det dags att baka bröd igen. Platsbrist i frysen gör att jag får baka ofta. Fast vad gör det. Att baka är kul. Trevlig onsdag önskas alla som kikar in i min blogg : )

*******


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar