lördag 9 mars 2013

Ett vårtecken.


 Dom här raringarna klädda i grönt med vita käcka luvor har visst smugit sig upp mellan brunnslocken på tomten. Jag upptäckte dem igår, det första riktiga vårtecknet här tycker jag. 


I drivor och tjog växer de runt den gård vi var och tittade på igår. Andra visningen. Säljaren har fått sitt utgångsbud och lite till. Nu är det upp till oss att värdera det vi såg igår och bestämma oss för om vi skall bjuda över. Hur kylig man än försöker att hålla sig så börjar jag tyvärr att förälska mig och jag kände igår när vi gick runt och tittade att jag redan hade flyttat in i den ena ladan med mina projekt. Jag har möjligheter att ha mina kaniner inomhus, hönsen kan få en rejäl hönsgård och jag kommer att kunna hålla många olika avelsgrupper. Stället hamnar inte bara på plussidan, det finns en hel del minus också. De saker som känns bra känns bara så förbaskat bra. Så helgen blir mer eller mindre vigt till att fundera. Mäklaren vill ha besked senast måndag, tisdag för säljarna vill tydligen skriva så fort som möjligt...

Å andra sidan har jag hört det förr : ))

Trevlig lördag!

*******















1 kommentar:

  1. Så otroligt spännande! Att du har blivit förälskad och redan kan se dig där ett bra tecken. Förstår att det är jobbigt med budgivning, att inte veta. Jag håller tummarna för er!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera