torsdag 28 mars 2013

Glad påsk!






Dom här otroligt fula servettringarna köpte jag på loppis i julas. Jag har ingen susning om hur man tänkte när man tillverkade dessa. Själv så skulle jag aldrig sätta servetter i dem och duka med dem, till det är de för fula : )

Å andra sidan så är de lite lustiga och förtjänade ett förbarmande så jag köpte dem. 5 kr styck, rena rånet ; ) Jag fick för mig att jag skulle kunna göra nåt kul av dem, någon rolig skylt till hönshuset. De har legat och mognat sen jag köpte dem. Nu när det är påsk igen så beslöt jag mig för att damma av dem och plocka fram dem. En pinne från skogen, en bit hampa snöre och vips så är den nya skylten till hönshuset klart. Världens fulaste servettringar blev en kulig skylt slash påskpynt som nu hänger på hönshusets dörr.

Passar på att önska alla tanter en trevlig resa i kväll. Själv så har jag dammat av kvasten, fångat in katten och kokat kaffe inför resan. Vi syns på blåkulla, hoppas att det blir minst lika kul som förra året. I övrigt så skall vi fira påsken i lugn och ro med god mat och inga måsen.

Glad påsk på er!

*******

1 kommentar: