fredag 15 mars 2013

Its friday!

 Det snöade hela dagen igår. Till en början lätt men sen mer och mer ihållande. Efter lunch så var det regelrätt lappmögel som föll från himlen och jag stod stum och tittade ut genom fönstret. Jag fick skotta framför dörren och gången upp mot parkeringen. Det kändes inge kul alls. På kvällen kom bonden och plogade, vilket betyder att det kommit en hel del snö. I dag så vaknar jag upp till ett vitt landskap igen. Tack och lov så lyser solen.

Det är nästan så att jag har trott att det skulle bli vår. I går särade jag på hönsen och gjorde två avelsgrupper. En grupp med vita dvärg kochin och en med legbarfärgade. Jag parade också en kaninhona så nu hoppas jag på söta bebbar om drygt en månad. I dag fotograferar jag några av betesburarna och kan konstatera att det inte är vår riktigt än : )

Bloggen kommer att fräschas upp de närmaste dagarna. Jag är så trött på snö och vitt, vitt, vitt att den fick bli brun.

Trevlig fredag. Nu ska jag ut och skotta framför hönshuset.


**********

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! Jag trodde först att jag hade kommit fel innan jag läste din text! Ibland är det skönt med lite förändring, det blir ju nästan som en nystart.
    Ja denna envisa vinter, jag är sååå redo för vår, sol, värme, fågelkvitter, vårbruk och loppisar!!

    Ha en skön helg!

    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Ja visst är man trött på den här årstiden nu. När solen lyser är det ju fint men att kunna gå barfota ut i gräset är bättre : )

      Trevlig helg på dig : )

      Radera