tisdag 19 mars 2013

Fint hos oss och fint hos hönsen.

Påskgodis gör sig bra i en skål med halm hö eller torrt gräs snurrat till ett litet bo.

Idag så väntas det in mer snö, hur mycket vet vi inte än. Det råder lite olika bud. Storm är det i alla fall ute, nästan : ) Jag har stressat på lite i morse med att återigen stuva om i hönshuset. Förr sa jag alltid att kompostgrindar var en hunduppfödares bästa vän, men jag kan garantera att de är lika användbara i ett hönshus. Nu finns det plats för de nykomlingar som jag skall hämta i helgen. Jag vågade inte vänta med att göra klart detta med tanke på den inkommande snön. En del av kompostgallren har förvarats utomhus och tack och lov så hade de inte frusit fast. Det gick relativt lätt att sära på sektionerna i blåsten. Hönsen tyckte nog också att det var lite lattjo med det nya om en lite skrämmande när jag byggde nya båsar. En hink med torrt gräs, mossa, löv och annat som hälldes ut till dem blev en kul förströelse och ett sätt för mig att hålla dem ur vägen för mina fötter när jag for omkring : )

Men nu är det klart och jag känner mig riktigt nöjd. Bara det att hitta ett uppladdat batteri till skruvdragaren i morse, tack sambon (jag laddar om det igen) Nu ska jag hålla mig i ett varmt kök några timmar, här ska bakas matbröd. 

Ha det så gott!

***








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar