torsdag 14 mars 2013

Budgivningen är avslutad.

 Jag roade mig själv med att se tillbaka i morse, nåt jag aldrig gör annars. Det är oftast ingen mening med det, tid som gått är förlorad. Tid som kommer skall man ta vara på. Min tillbakablick denna morgon gällde vädret 2012. I morse var det kallt och snön ligger envist kvar. Marken är stenhård och frusen. I mars förra året så svettades jag i mina gummistövlar när jag grävde upp och flyttade våra sparrisplantor. Termometern stod på 20 plusgrader och jag kunde haft shorts på mig : )

 Sambon kom hem till lunch en dag och vi röjde av rejält med sly och hela den långa häcken tuktades. Sen grillade vi korv i solen och åt ute i den härliga varma vårsolen : )

I mars månad kunde man med en kopp kaffe i handen sitta i solen och låta sig värmas. Överallt så tittade pigga vårblommor upp ur gräsmattan här vid torpet och de flitiga bina var inte sena att besöka dem : )

 I dag har vi fått några centimeter nysnö, solen har tagit ledigt, det är kallt och rent mentalt så har det varit en turbulent vecka. Jag är helt slut. I går la den andra spekulanten ytterligare ett bud över vårt så då tackade vi för oss. Vi hade nog kunnat bjuda lite till men vi hade satt en gräns och det kändes till slut som om det bara höjdes tiotusen hela tiden. Alltså drog vi oss ur och får leva med det : )

Det känns lite tufft då vi gillade stället, mycket. Men nu tar vi nya tag och letar vidare. 

Trevlig torsdag!

******


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar