tisdag 30 september 2014

Restgarnströja i höstmurr.


Påbörjade en restgarnströja för ett par dagar sen. Hade både nåt nystan av den bruna alpackan jag spann upp nyss och något nystan av jämtlandsull som jag stickat en kofta av tidigare och ett rosa garn från mina sveafällar, färgat med tuschlav. Rosa, inte riktigt min färg just nu. Nu är det mycket roligare att sticka av nåt murrigt. Så det rosa färgades om i en melerad orange, brunish mish mash med hjälp av gamla spindlingsbad. Även det vita ofärgade jämtlandsgarnet doppades i liknande bad.
 
Jag har ärmarna kvar att sticka och tror att garnet kanske inte räcker så i dag färgas en liten härva vit mohair i gamla spindlingsbad. Det borde räcka så att tröjan kan avslutas :)
 
Trevlig tisdag!
Jag ska försöka att kurera illamåendet som uppstår varje gång jag öppnar en burk men något som luktar riktigt illa. Det är absolut nåt fel på mig som alltid måste stoppa dit näsan och lukta trots att jag vet att det kommer att lukta satan.
 
 
****
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar