onsdag 17 september 2014

Tidig morgon.

 
 Jag smög mig ut tidigt i morse medans hundarna vilade på maten. De ska helst inte ut och springa direkt efter att de har ätit. I alla fall inte de stora, de kan få magomvridning. Alltså så var det bara jag, någon enstaka korp och älgflugorna som delade på morgonljuset :)
 


 
Denna halsduk har jag stickat av det garn jag spann av de mjuka fluffiga blandbattarna. De som var leftovers (de hittar du här) från andra projekt. Ca70% alpackaull och resten fårull av okänd sort. Troligtvis finull-köttras eller nåt liknande.
 
 
 Man får akta sig var man sätter fötterna för det är svamp överallt. Sjalens garn är färgat med hattarna från rödskivig spindling och här på marken där jag trampar runt så finner jag kanelspindling i mängd! Tur att jag har svampkorgen med mig :)
 
 
Halsduken är ett hitte-på mönster, som vanligt. Färgen drog lite ojämt på garnet, jag tror jag rörde om för dåligt under färgningen. Men det gör inte så mycket tycker jag, det blev fina skiftningar när det är uppstickat. Vill man så kan man färga halsduken igen.
 
Trevlig onsdag!
 
****
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar