lördag 27 september 2014

Loppat & renoverat.

 
Jag har letat efter nya rejäla ytterkrukor en tid nu i höst, liksom hoppats på någon rea. Men eftersom jag behöver 6 st så känns det lite väl dyrt för ytterkrukor. En kruka på 100 spänn, det blir 600 kronor tillsammans. kanske lite väl mycket pengar på ett bräde. Men idag hade jag lite tur. Fann 7 krukor på loppis som jag gillade. Tungt lergods. De behöver bara lite renovering. Krukorna blev mina för 85 kronor.
 
 
+ en burk med bilsprayfärg för 70 kr. Jag sprejade dem i antikvitt för det är neutralt. Man kan ju klistra fast nåt på dem eller knyta ett tjockare rep eller nåt om dem om man vill, allt efter säsong och humör. Två stycken var glaserade i blått och de fick behålla sin färg. Nu ska jag fylla dessa krukor med mina Mårbacka pelargoner. De är rejält höga och jag har inte hjärta att klippa ner dem för dem blommar så snällt fortfarande.
 
Trevlig lördag!
 
*****
 
 


1 kommentar:

  1. Så fiffigt. Ja loppis kan vara bra . Nu måste jag fråga dig en sak. Jag har problem. Jag vann en krans av dig gjord på fluffiga fina fjädrar för ett par år sedan. Nu har kransen försvunnit i flytten till min stora förtvivlan. Kan jag köpa en sådan krans av dig tror du?
    Kram från Maria

    SvaraRadera