fredag 25 oktober 2013

Så nära...

 I dag har jag varit ute och letat efter ljuset. Rensa huvudet och ta nya tag det gör jag bäst om jag får vistas en stund i skogen eller vid havet. Både elementen så länge de är folktomma tilltalar mig.

 Inte ens hundarna fick följa med idag, det var bara jag, skogen, mina andetag och

 svampen.

 Under veckan som gått så har vi lagt bud på en liten gård. Vi var de enda intressenterna tills nån slängde in ett skambud. Vi la då det som säljaren begärde och de andra höjde med 2000 kronor... ja ni läste rätt. Vi höjde med 30 tusen, de höjde med 2000 kronor. I morse var det dags igen med ytterligare en höjning på 2000 tusen efter det att vi la ett bud igår så vi tackar för oss. Gården börjar nu kosta mer än vad vi tycker den är värd.

Så nära, men ändå inte. Tröstar mig med dagens svampplock. Den gav både matsvamp och färgsvamp.

Trevlig helg!

*******


1 kommentar:

  1. Usch va jobbigt med dessa budgivningar. oppas bättre tur nästa gång. Nu tittar jag in efter ett längre upphåll. Mycket att ta igen nu :) Önskar dig också en fin fin helg. Kram från Maria

    SvaraRadera