måndag 21 oktober 2013

... och ute är det brunt och blött.

Med ett garn färgad med blodrödspindelskivling framför ögonen så hoppas jag på inspiration

Kom in från promenaden med hundarna för ett tag sen. Vi var alla genomsura. Det regnar på rejält ute. Ett par dagar nu så har det blåst och höstlöven har virvlat runt, vackert att se på. Sen kom en frostnatt och när den släppte så föll löven sakta ner från träden som stora snöflingor, också vackert. I dag regnar det som sagt och har gjort hela natten. Naturen är brun, blöt och smetig, inte så särskilt vacker. Jag har rejäl höstkänsla i kroppen och tänker värma mig med en kopp mynta te med honung och mjölk. Det blev gott om mynta i kryddlandet i år så te kan jag dricka mycket av :)

Till tet så skall jag försöka mig på att skriva mitt eget mönster... ja det lär inte bli något avancerat. Det handlar helt enkelt om att jag inte kan läsa mönster så jag måste försöka komma på nåt annat sätt att sticka sånt som jag vill ha. Nån föreslog att jag testade mönster på engelska. Ja det är en sådan bok som ligger under mitt anteckningsblock, en bok på engelska och den är precis lika obegriplig som det mesta annat. Jag började med mitt mönster redan igår och kom i alla fall igång med att rita upp rutor på det linjerade blocket. Sen tog inspirationen slut. Hoppas jag har större kreativitet i dag :)

Trevlig måndag!

******






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar