lördag 19 oktober 2013

Raggsocksgolv


Brrr, kallt i morse. Det krasade under fötterna när jag gick över gräsmattan. Vattnet hade frusit hos hönsen och hos kaninerna. En försmak av vad som komma skall. Att vattnet var fruset hos hönsen är inte så konstigt, jag stänger bara nätdörren in till dem. Det har varit så varmt att jag inte behövt stänga till dem ordentligt men det kanske är dags nu. Kaninerna har ju vattenflaskor och bor utomhus så där har jag inte så mycket val det är bara att samla in dem, lägga dem i hett vatten och sen fylla på med nytt vatten när isen lossnat. Hela proceduren tar inte mer än 10 minuter så det är inte mycket att gnälla om egentligen. Inte än i alla fall ;)

Det positiva med kylan är att jag får användning för sådant som jag har stickat. I morse var det kalla golv så raggisarna åkte på. De fick följa med ut också nerstoppade med foten i gummistövlarna. Dessa raggisar har ju legat i byrån sen de stickades och jag blev lite överraskad över hur gult det svampfärgade garnet var, det hade jag glömt. I helgen ska det klippas kaniner igen. De sista inför vintern. Nästa gång jag klipper är tyvärr när det brukar vara som kallast å andra sidan så bor jag nu i Blekinge där medeltemperaturen en bra vinter är +4 enligt Sambon. Får hoppas på en sådan vinter : )


Trevlig lördag!

******



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar