lördag 12 oktober 2013

Höstens favoritsjal?

Denna sjal blev jag klar med för två veckor sen. Jag använder den varje dag... inne och ute... den får mig att önska att det var lite kallare för den är väldigt varm. Jag älskar den. Tror det är det bästa jag har stickat hittills, ever och banne mig det bästa garnet. Jag säger bara finull och babyalpacka, im in löööööööööve! Det kommer att bli mer av den blandningen, mycket mer. Sjalen är så lätt och så mjuk att jag bara måste ha en tröja eller en kofta i samma ullblandning. Sen så blev svamfärgningen så snygg också så det kan varmt rekommenderas till dessa fibrer. Helt naturligt rätt igenom från grunden. Sjalen blev betydligt större än jag trott att garnet skulle räcka till men 270g gav bra med volym. Passar perfekt till en liten tjockis i sina bästa år ;)

Mönstret till sjalen är ett hitte på eftersom jag inte kan läsa mönster. Vet inte hur många fina saker jag hittar som jag vill sticka som jag inte klarar av pga av min stickdyslexi :( Alltså så får jag hitta på själv. Nu håller jag på med en till sjal av de garn jag färgade sist. Det ena är rödlökskalsfärgat och inte alls omtyckt av mig, till en början men färgen växer. Den blir bättre och bättre. Nu har det gått så långt att jag kallar den för brons... och brons är ju snyggt eller hur? 


Trevlig lördag. I dag skall det bla läggas spår i skogen och svamp skall jagas.

*******


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar