måndag 14 oktober 2013

Kanske repar jag upp.





Nästan fortfarande mörkt ute när jag tog dessa bilder (alldeles nyssens med andra ord) Dagen är regnig och gråmulen. Kanske det lättar upp framåt dan. Jag blir klar med den här sjalen idag men det är nog ett arbete som jag får repa upp och sticka om. Jag har suttit i soffan om kvällarna och stickat på frihand utan någon egentlig tanke eller mål. I bland går det bra , ibland så inser man att man förivrat sig bland maskorna. Detta skulle bli en sjal stickad från nacken och ner men jag tror att jag har gjort för många ökningar så sjalen blir nog vidare än bred tyvärr. Kanske kan jag sticka på en volangspets för att bredda den? Jag ska sticka klart den och avmaska i alla fall. Kanske duger den som den är.

Det bruna garnet är värmlandsull färgat med kanelspindelskivling, första badet. Alunbetat. Det andra garnet är mitt rödlökskalfärgadegarn, med sin fulsnyggfärg. Garnet är en blandning av värmlandsfår och angora, alunbetat.


Trevlig måndag!

*****


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar