fredag 3 maj 2013

Hjärtblad.

 Det spirar under väven i min odlingslimpa. Jag blir så där lite löjligt glad och har nästan svårt att vänta tills det är färdigt att skörda. Plocksalladen är på G likaså spenaten och en del annat. Jag blev så vansinnigt sugen på färskt grönt, sill och färskpotatis när jag var ute i solen i dag och jobbade. Det är inte många veckor kvar nu, tills man får njuta av inlagd sill och den första färsk potatisen. Det ska bli såå gott : )

Är man ute i trädgården så är man aldrig ensam. Hundarna är självklart med hela tiden men även de höns som får gå fritt håller sig gärna nära och är med och kollar in vad man gör. Vill man ha sina grönsaker i fred så får man se till att hönsen inte kommer åt dem. Mina odlingslimpor är numera No, No för hönsen.

I morgon har jag lovat bort mig till sambon. Jag kommer att sköta köket på lördagens tävling och stå för fotograferingen.

Trevlig fredag på er!

*********



1 kommentar:

  1. åh så härliga bilder:)
    här har vi sått lite grönsaker och potatis idag. sen har vi börjat snickra kaninburar så det står härliga till!:) ska bli spännande att få komma och hämta dom små om några veckor!
    följer din fina blogg maniskt;)
    mvh Ida Lundh

    SvaraRadera