fredag 7 oktober 2011

Innan man köper bör man mäta sakerna...

I dag så satte jag igång med hyllorna på de två linneskåpen jag köpt. Någon har klistrat ett fint mönsterpapp på hyllplan och lådor. Insåg att det kommer att ta timmar att få bort den klistriga plasten. Tog tag i ett hörn och pillade, fick tag så mycket att jag kunde börja dra. Drog en centimeter sen gick det sönder. Drog loss ytterligare en centimeter och så där höll jag på. Insåg att det skulle ta timmar att få en hylla färdig. Försökte skrapa med kniv med samma usla resultat. Förberedde mig på att göra ett hyllplan om dan i bästa fall. Tänkte en vända och beslöt mig för att testa med varmluftspistolen. Vad kanhända? plasten smälter och jag får ännu mera jobb... Men det funkade faktiskt. Värmde lite och kunde dra av plasten som ett skinn i ett stycke.
Tadam!

Ibland så lyckas man men inte alltid. Har som sagt köpt på mig två jättefina linneskåp. Ett kommer jag behålla, ett kommer jag att sälja. Eller rättare sagt ett har vi fått in i huset det andra står ute på och under pressening, det är för stort för vårt dörrhål...

Suck!

***************





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar