onsdag 19 oktober 2011

Har vi hittat ett hus?

Majsan mitt i höstsolen : )

Jag vet inte hur många hus vi tittat på, ja inte gått på visning då utan sett dem på nätet, åkt förbi och kikat lite i smyg. Hur många vet jag inte men det börjar bli många nu... Ett enda hus har fallit oss i smaken på alla sett utom ett, priset. Säljaren som säljer privat lever i en fantasivärld, vi lever i den riktiga världen. Vi har lagt ett bud som säljaren sa ptö! åt. Vi var beredda att gå upp något för som säljaren sa: Det kan ju bli budgivning.


Aldrig i livet tänkte jag, de lär inte få nåt bättre bud än vårt. Och vårt accepterar de inte. Huset är fortfarande osålt och månaderna går... Säljaren tänker tydligen inte vakna upp ur sin fantasi. Och tja, vi går vidare, vi lämnar tankarna på detta perfekta hus. För det är baske mig inte värt mer än det vi lagt som bud. Vi lever som sagt i verkligheten.


Igår fick vi nys om ett annat hus, ett som varit till salu länge, som säljs via mäklare (tack och lov) Vid första anblicken när jag såg bilderna på huset så tänkte jag -Aldrig i livet, vilket fult hus *rys*


Men så tog vi bilen en sväng i kväll och kikade lite och det var ett helt annat hus i verkligheten...


Hittills så har alla hus förkastats pga av att de finns grannar, det vill vi inte ha, det är lite för långt till jobbet dvs kilometer efter kilometer med grusvägar. Charmigt på sommaren men mitt i vintern, nej tack. Huset har varit för små, haft för liten tomt eller fel tomt.


Detta hus verkar ha allt vi vill ha och inget av det vi inte vill ha.

Mja, ska man va lite petig så kunde tomten varit större.

*********************


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar