tisdag 30 mars 2010

halvfart...

Räddad från elden, en 1/2 stolpe till ett trappräcke
x


16.14 Dagen har gått på halvfart idag och jag har återigen fallit tillbaks i hopplöshet över att våren tar så lång tid på sig. Mannen åkte ner till Sthlm i morse, tog med sig en hund och skulle jobba där ett par timmar. Med sig upp har han en del av sängen. De stora madrasserna. Äntligen! Kanske kan vi sova vår första natt i sovrummet nu : ))

Själv stannade jag kvar med de andra 5 hundarna och försökte få dagen att gå. Har plockat in påskris, vilket jag helt glömt bort. Brukar ta in i tid så att det hinner komma små söta blad på grenarna lagom till påsk. Nu får de bli ett lite kalare ris detta år. Sen så har jag fortsatt att jobba på sovrum nr 2. Det finns fortfarande miljarder av pappspik och golvet blev lite trevligare där uppe när jag fått undan bråte, sågspån och nubb från det. Måste sätta fart där nu.

Hundarna har spenderat en stor del av dagen ute på tomten. Trots det lite trista vädret idag, med en mulen och grå himmel så har jag haft ytterdörren på vid gavel. Sprungit in och ut och burit plankor till stallet, som skall eldas upp. Plankorna alltså ; )

Vi har återigen samlat på oss en masa bråte som kräver en brasa modell större. Sist vi eldade höll vi på i 2 dar. Men då rensade vi ur några bodar också. Jag tog undan en del grejer som jag ville spara. Mannen kånkade iväg en jättefin stolpe till ett trappräcke mot elden men jag hann och hejda honom. Tyckte den va så fin med sitt naturliga slitage. Den fick sitt nya liv idag som piedestal : )




Ja det var några korta rader idag och ett par bilder av min nya piedestal och en av mina favorit växter; Hjärtan på tråd. De hjärtformade bladen är bara så söta. En gammal rostig nyckel och ett snöre hittade jag i bodarna. Det blev fint som dekoration. Även krukan rotade jag fram ur mina sparade fynd högar.

Ha det så gott alla, denna tisdagskväll ; ))

Kramen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar