tisdag 2 mars 2010

2/3 Kistan är klar...

Redo för en makeover...
(Bilderna är klickbara)

08.27 I går var det dags för den sista av de två kistorna jag hittade på övervåningen i brygghuset att få en makeover. Den andra, den större. Står i hallen. Den målade jag vit med högblankfärg. För att den kommer att vara utsatt för ett större slitage. Den är för tillfället vedlår och det går in 5-6 vedkorgar i den. Så den är rejäl.

Den något mindre kommer att fungera som soffbord för tillfället... Jag är mycket för att ändra om. Men just nu är tanken, soffbord : )

Smutsig var den. Fick ta och rengöra springorna med en kniv.

Efter rengöring och slipning så blidde den svart...

Och sen vit...

Sen slipades, gnuggades och skrapades det fram lite patina och slitage...



En gammal sockerkaksform med plättar i luften och en vit höstglöd, en liten ljuslykta och några fat på en skir spetsduk... Allt utom blommorna har jag hittat i huset : )

Jag blev rätt så nöjd. I dag skall spegeln och trähängaren göras färdiga.

Ha en härlig tisdag i snön. Tyckte de nämnde sol på vädret i morse : )
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar