söndag 2 februari 2014

Nyklippt angoraull.



Nu har jag klippt de sista kaninerna för denna gång. En mor och hennes son. Mamma kanin bor med sin dotter och jag var lite orolig för tovor i och med att det gått lite lång tid mellan klippningarna. 
Just denna dam har väldigt bra ull och jag brukar inte skriva ner när jag klipper dem utan tar dem när jag ser att det är dags och har tid. Ofta smyger man ju runt och pillar på dem och har lite svårt att vänta innan man sätter saxen i dem. Just denna svarta satinangorakanin gav mig 80 g klass 1 ull denna gång och längden var även den nåt att skryta med :) Är himla glad för denna tjej. Bra mamma är hon också.
 
Hennes son skall heller inte skämmas :)

I dag regnar det och snön har sjunkit ihop betydligt. Jag höll på att göra en praktvurpa i morse då jag skulle ut till djuren. Plattorna utanför dörren såg blöta ut och fast jag förstod att de förmodligen var täckta av svart is så reagerade inte hjärnan... benen bara fortsatte att gå, rätt ut på det glashala. Hoppas alla som ger sig ut med bilen idag tänker på detta. KÖR FÖRSIKTIGT!
Vi ska ut och reka lite under dagen. Gård med ca 10 hektar mark skall kollas in. Det är inte visning utan det är bara vi som är lite nyfikna och lite intresserade...

Trevlig söndag!

******




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar