fredag 14 februari 2014

Lönspinning.


Jag fick ett rejält huvudbry igår när dessa påsar damp ner i brevlådan. 4 små påsar med fibrer och ingen avsändare. Lite petande i ullen sa mina händer att den svarta ullen och den vita måste vara alpacka. Den ljusa, som drar en aning mot gult måste vara får. likaså den småkrusiga. Men från vem var den och vad var jag skyldig i gengäld?

Just i veckan har ett litet kuvertbyte ägt rum under alla hjärtans dag eller som vi som spinner och har oss valde att kalla det WOOLENTINSDAY -urgulligt helt enkelt. Jag valde att inte vara med denna gång, återigen så har vi sjuk hund här hemma. För ett par dagar sen så opererades en av hundarna och det var mycket känslor och förtvivlan kring detta. Nu ser det på pappret ut att gå bra, vi har en operation kvar så de värsta känslostormarna har lagt sig. Men åter till den mystiska ullen. Inte heller den person som jag visste skulle skicka lite ull till mig ville kännas vid den. Hon blev riktigt förvånad när jag tackade henne för ullen och ville ha en närmare beskrivning av vad det var :)
Hon sa att det omöjligt kunde vara från henne för den hade hon skickat igår.

Det blev Sambon här hemma som kom på var i från ullen kom. Jag kan nog bekräfta det efter att ha kikat på postastämpeln på frimärket, där står det Stockholm.

Detta är ett litet ullprov för lönspinning som jag skall göra, inte ett dugg mera mystiskt än så :)

Trevlig fredag!


******

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar