fredag 28 februari 2014

Nya rutiner.





S kom hem igår efter att ha haft frigång i mataffären. Där hade han hittat två små kokböcker, en vegetarisk och en med tapas. Det är inte S specialområde i alla fall inte den vegetarisk utan dessa köpta han till mig. Han tyckte jag behövde dem eftersom jag skall odla så mycket grönsaker. Jag tycker det var himla rart av honom. Jag förslog att vi skulle ta ett recept i veckan ur den vegetariska boken och då inte bläddra fram den rätt som ser gottast ut utan vi tar det recept som står på första sidan och så fortsätter vi så och äter oss igenom boken...

Det lät som en så himla bra ide, en vegetarisk rätt i veckan till en början, kanske öka till två lite längre fram när vi blivit varma i kläderna. Tänk så lätt det är att bestämma sådana här braiga idéer och hur svårt det är att hålla dem sen, att lära sig leva efter de nya :/ Ska bli intressant och se hur länge det dröjer innan böckerna står där på hyllan och samlar damm medans vi vräker i oss den mat vi alltid har ätit...

Trevlig fredag. I helgen så ska vi kika i tappas boken och faktiskt laga nått ur den, vi har pratat om det i alla fall
 
*******
 
 

2 kommentarer:

  1. Att jobba sig igenom en bok en rätt i taget lät som en strålande ide! Den funderar jag på att efterhärma. Vid äter vegetarisk minst en gång per vecka, ofta fler. Jag skulle önska varannan dag vegetariskt, men problemet kommer med barnen. De vägrar nämligen generellt att äta. Ibland smakar de, men ofta inte. (undantaget lasange och grönsaksbiffar, för det gillar de) Det går ju inte att barnen bara äter middag varannan dag känner jag.

    SvaraRadera
  2. Ja, urs får hoppas att vi klarar av uppgiften (vi har inte börjat än) Jag skulle också vilja ha minst 2 dagar i veckan som vi äter vegetariskt men sambon är som dina barn...

    :)

    SvaraRadera